סנדלי זוזו - סנדלי ברפוט עם סוליית צמיג ממוחזר

צמיגים רבותיי, צמיגים

צאו לרחוב. בעיר או בכפר, בישראל או בנכר, בכל מקום בו תלכו תראו את אותו גומי שחור ועגלגל מזיז את העולם. בין אם זו מכונית, טרקטור, אופנוע, משאית, מלגזה או מטוס ריסוס - מה שמחבר בינו לבין הקרקע הם לכל הפחות זוג צמיגים בצבע שחור בוהק. 

רק כדי לסבר את האוזן, תעשיית הצמיגים העולמית מייצרת מדי שנה קרוב ל-3 מיליארד (!) צמיגים. כן, נכון שזה נשמע כמו איזה מספר כזה שלא ברור מה עושים ממנו בכלל. אז הנה רעיון - אם ניקח את שלושת המיליארדים הללו ונסדר אותם בערמה יפה, אחד על השני, נגיע אל… הירח (יותר מפעמיים), וזו בסך הכל התוצרת השנתית.   

אז איפה צמיגים וסנדלים פוגשים אחד את השני? קודם כל, שניהם משמשים בני אדם לנוע ממקום למקום על פני הכדור. אבל בתכלס, את החיבור האמיתי גילו בני שבט הטאראהומרה במקסיקו (אותו אתם כבר אמורים להכיר). בימים עברו - לפני שצמיגים הקיפו את המין האנושי מכל עבר - בני ובנות השבט התהלכו, רצו וצדו כשלרגליהם סנדלים עשויות מאה אחוז עור. עם השנים הקידמה הגיעה גם אל מחוזות עמק הנחושת, ובני השבט השכילו לשדרג את הסנדל המסורתי שלהם על ידי שימוש בצמיגים משומשים בתור סוליות. 

כשנודע לנו על כך לראשונה, לא יכולנו שלא להתפעל ולחשוב על כך לעומק. התמלאנו הערכה לדרך החיים המסורתית שבפשטות כזו מחוברת לטבע ולסביבה בהרמוניות (הסנדלים כמובן, הם רק ביטוי אחד מיני רבים להרמוניה הזו). בו בזמן שאלנו את עצמנו - איך אפשר לשלב בין הגישה הזו של שימוש-מחדש לבין העולם המהיר והמתועש. במקרה של סנדלי זוזו, לא נותרו הרבה התלבטויות. נשאר רק לבדוק באופן יסודי ובלתי מתפשר את ביצועי הצמיג הממוחזר בתפקידו החדש-ישן. חמושים במגוון כלי עבודה, התחלנו בתהליך מרתק של עיבוד, קילוף וחיתוך צמיגים משומשים.

הממצאים שגילינו אודות תכונות הצמיג הדהימו אותנו ואף עלו הרבה מעל כל הציפיות שהיו לנו:

  • אחיזת קרקע- לאחר שנוסו במגוון תנאי שטח מאתגרים אנו גאים לומר בביטחון שסנדלי זוזו מספקים אחיזת קרקע של ג'יפ רנגלר. כדי להחליק איתם נדרש כישרון של ממש.
  • שחיקה- בשימושם המקורי צמיגי רכב סוחבים 2 טון במהירות של 90 קמ"ש במשך 40 אלף ק"מ בקירוב. באשר לזוזו, גם צ'אק נוריס לא יצליח לשחוק אותם.
  • שינוי צורה- אחת התכונות האהובות עלינו בצמיג היא גמישותו והצורה שהוא מקבל. כבר לאחר מספר שבועות מתחילת השימוש יחל הצמיג לקבל צורה קעורה מעט שמספקת התאמה מיטבית לקשת כף הרגל. 
  • נוחות- אם גם אתן חובבות הליכה יחפה ותנועה טבעית, הסוליה הזו תהיה לא פחות מתענוג עבורכן. לאחר תהליך בדיקות ממושך ומדוקדק הגענו אל עובי הסוליה האופטימלי המשלב בין תחושת חיבור לקרקע לבין שיכוך והגנה על כף הרגל- סנדלי ברפוט אמיתיים.
  • הגנה ובטיחות- בלתי-שחיק כבר אמרנו? אז זה תופס גם בכל הנוגע להגנה מזכוכיות, ברגים, מסמרים ושאר אובייקטים חדים. אפשר להיות רגועים שגם בזמן ריצה יחפה בשטח, הסוליות ישמרו על כפות הרגליים שלכם מוגנות ובטוחות יותר מכל סוליית ויבראם.

אנחנו בזוזו גאים לצעוד כשלרגלינו סנדל בעל חתימה מינימלית על הסביבה. במיוחד כשאת כל הטוב הזה אנחנו מקבלים מחומר גלם ממוחזר, המאפשר לנו ליצור סנדל עמיד, יפה, ואיכותי, מבלי להשתמש בשיטות ייצור תעשייתיות ומזהמות.

כמובן שאנחנו לא מתיימרים לפתור את בעיית הזיהום של תעשיית הצמיגים. הרי ברור שייצור סנדלי הטיולים שלנו הוא בסך הכל טיפה באוקיינוס. אך מספיקה לנו הידיעה -  אם הסנדלים שלנו יורידו כמה קומות ממגדל הצמיגים (לפני שהוא מגיע למאדים), ועל הדרך יאפשרו לאנשים לצאת לטבע ולזוז בטבעיות - אנחנו עשינו את שלנו.

 

* אהבתם? אל תנסו את זה בבית. עיבוד צמיגים הוא תהליך מורכב המצריך טכניקות וכלים מיוחדים, היות והשכבות הפנימיות של הצמיג מכילות סיבי ברזל. השתמשו בקוד קופון ZAMIG ותתחדשו בזוג סנדלי זוזו עם 5% הנחה ו100% סוליית צמיג ;)

Back to blog