סנדלי הליכה טבעית וריצה מינימליסטית של זוזו

ריצה יחפה - למה לצפות

אז מה היא לכל הרוחות ריצה יחפה? ומה היא הנעלה מינימליסטית? ולמה לי בכלל ללכת או לרוץ לשם?

שאלות נפוצות וטובות! גם אני שאלתי אותן את עצמי ברגע שנחשפתי לרעיון, אז הנה התשובות:

 

ריצה יחפה היא כנראה הדבר הראשון שהיינו לומדים לעשות בתור הולכים על שניים (אם נייקי לא היו ממש טובים בפרסום). המוני רצים מתחילים ומנוסים כאחד, סובלים מפציעות כתוצאה מריצה. זו עובדה. השאלה היא, איך הסתדרו אבות אבותינו או שבטים מרוחקים כיום ללא כריות מרופדות לרגליהם וצבא אורטופדים באמתחתם? התשובה היא בטבעיות, פשטות ובריאות.

יותר ויותר אנשים ברחבי העולם מתוודעים לרעיון של ריצה יחפה ויתרונותיה - מרצי מרתון ואולטרה מרתון, משוגעים לדבר, מומחים בעלי שם עולמי, שאר סקרנים, סקרניות וכמובן יצרניות ההנעלה הגדולות שבזמנו נהגו להוסיף עוד ועוד קופצניות "סופגת זעזועים" לנעליהן וכיום מפחיתים את עובי סוליותיהן של דגמי הריצה.

מה קורה לנו בזמן ריצה בנעלי ריצה רגילות, מרופדות ועם "דרופ" (הבדל גובה העקב מקצות האצבעות בסולייה) גבוה?

הרגליים נשלחות קדימה, העקב פוגע ראשון בקרקע ואחריו שאר כף הרגל - הזעזוע עולה דרך הברכיים ואל הגב.  אל תנסו לעשות את זה יחפים, זה לא יהיה נעים כלל.

ובזמן ריצה בסנדלי זוזו בעלי "דרופ 0" ?

הרגליים נוחתות מתחת לגוף ולא לפניו, חלקה הקדמי או המרכזי של כף הרגל נוגעים ראשונים בקרקע ואחריהן העקב - בצורה זו הגוף משתמש נכון במבנה כף הרגל ובולם יותר מזעזוע הנחיתה - זה קורה מהר ובטבעיות ברגע שהגוף רגיל לזה, אך עלינו להזכיר לו, מכיוון שרובנו עשינו זאת לאחרונה רק בילדותנו.

 

אז איך מתחילים נכון?

כמו רוב הדברים בחיים, לאט ובזהירות. התחילו בריצות קצרות ואיטיות יחסית ולאט לאט הגדילו את הטווח והגבירו את הקצב, תוך שמירה על טכניקה נכונה. לשרירים ולגידים לוקח זמן להתרגל לסגנון החדש ולרוב ייקחו מספר שבועות ואולי אף חודשים להגיע לאותם הקצבים והמרחקים. אך המאמץ משתלם, רבים מהרצים היחפים או "כמו יחפים" מדווחים על חיזוק משמעותי של שרירי התאומים, שיפור גמישות כף הרגל וכן על מניעת פציעות.

כמה נקודות חשובות:

- נחתו על חלקה הקדמי ו/או מרכזי של כף הרגל ורק לאחר מכן על העקב. אם בכל זאת אתם נוחתים קודם כל על העקב, קצרו את הצעדים. 

- על מרחק הפסיעות להיות קצר מריצה עם נעליים מרופדות. ריצה יחפה מאופיינת בצעדים מהירים אך מעט קצרים יותר.

-שימרו על חזה מורם ,זקיפות קומה ועל כפות הרגליים מתחת לקו האגן והכתפיים. הימנעו מהורדת הראש והמבט. עם זאת היו גמישים ו"קפיציים" בתנועה. 

- רוצו בחרישיות. אם אתם "מכים" בחוזקה בקרקע (כמו רצים בנעלי ריצה מרופדות), נסו להחריש את הריצה ומיד תרגישו איך בלימת הזעזועים הטבעית של כף הרגל עובדת. ריצה יחפה או כמו יחפה היא שקטה ורכה.

- הקשיבו לגוף והתחילו לאט, בעדיפות על קרקע ולא על אספלט.

מעוניינים להמשיך לחקור את הנושא? מעולה! הרשת מוצפת במידע, סרטוני הדרכה, מחקרים וסיפורי ריצה יחפה.

סנדלי זוזו בעלי סולייה בעובי 6.5-8 מ"מ, ללא הבדל גובה בין העקב לאצבעות ומציעים את אחת מאפשרויות ההנעלה המינימאליות והעמידות ביותר בשוק. אנו ממליצים בחום לנסות ולקחת אותם לריצה!

 

Back to blog