סנדלי זוזו - סנדלי טיולים וריצה מינימליסטית

אז למה לי סנדלי ברפוט והליכה יחפה?

סנדלי זוזו לוקחים השראה ממורשת ארוכת ימים אשר מקורותיה במחוז צ'יוואווה וקניוני הנחושת במקסיקו. שם חיים שבט הטראומרה (Tarahumara) - שבט אינדיאני של "רצי על" הידועים ביכולות הריצה האגדיות שלהם, המאפשרות להם לרוץ עשרות ומאות קילומטרים ברצף, בתנאי שטח קיצוניים, וכשלרגליהם אך ורק זוג סנדלי "הואראצ'ס" (Huaraches). 

יותר ויותר אנשים ביניהם גם ספורטאים מקצועיים מתוודעים לחשיבות מצבה הטבעי של כף הרגל והשפעתו על גופנו ובשל כך עושים את המעבר מנעליים גדולות ומגושמות לסולייה דקה ואחידה. ללא "בולמי זעזועים" או כריות מרופדות.כדאי לזכור שכף הרגל שלנו מורכבת מ 26 עצמות, 33 מפרקים ומעל 100 שרירים וגידים שעובדים בצורה מדהימה כשמאפשרים להם. נולדנו יחפים וככל הנראה תוכננו גם ללכת ולרוץ ככה. אם עד כה לא השתכנעתם, אנו ממליצים על קריאת הספר "נולדנו לרוץ" של כריסטופר מקדוגל. בינתיים, עד שתקראו את הספר, הנה כמה יתרונות להליכה יחפה או "כמו יחפה" בסנדלי זוזו:

1. שיפור זרימת הדם - כאשר כף הרגל פרושה בטבעיות ולא סגורה ומחוצה, מתאפשרת תנועה טבעית וגמישה של הגידים השרירים והעצמות המאפשרת זרימת דם יעילה בין האצבעות לשאר הגפה.

2. יציבה בריאה ומניעת פציעות - כאשר הסולייה מינימאלית, ללא שיפוע, נוקשות או ריפוד עודף, חוזרים הגוף ומנח כף הרגל למצבם הטבעי העוזר במניעת פציעות ושיפור היציבה. בנוסף חוזרים שרירי הרגל וכף הרגל לתפקודם הטבעי. בדרך כלל לוקח לקשת ולשריר התאומים זמן להתחזק ולהתרגל להרגשה אך מרגע שעשו זאת תהיה כף הרגל חזקה ויציבה יותר.

3. רפלקסולוגיה ביום יום - במקומות שונים במזרח ניתן למצוא "שבילי רפלקסולוגיה" המרוצפים באבנים עגולות וחלקות הלוחצות בעת הליכה על נקודות אקופנקטורה אשר הפעלתן משפרת את זרימת הדם והצ'י בגופנו. הגמישות הרבה ועוביין הדק של הסוליות שלנו מאפשר לנועל אותן להרגיש את הקרקע כמו בהליכה יחפה ועם זאת להיות מוגן על ידי עמידותם של צמיגים ממוחזרים.

אנו בזוזו מנסים לשלב בין אותו ישן וטוב לחדש ומוצלח, ובעזרת חומרים עמידים וחדשניים לצד מיחזור ומחשבה על הסביבה, להפיץ סנדל איכותי, עמיד וטבעי שישרת אתכם ליותר זמן ולכל סיטואציה - ריצה יחפה, טיולים, ריקודים, או סתם עוד יום בים או בעיר, זוזו הם אחלה דרך להרגיש את העולם.

Back to blog